Książki

Humanisto, kim jesteś?
Edward Balcerzan, Wydawnictwo Pasaże 2018,
Kraków.

Literatura i glottodydaktyka w praktyce. Tekst literacki w nauczaniu języka polskiego jako obcego
r
ed. Agnieszka Kwiatkowska, Monika Valkova Maciejewska, Poznań, Wydawnictwo PSP 2018.

„Tyłem, ale naprzód”. Studia i szkice o Themersonach,
Ewa Kraskowska, Wydawnictwo Naukowe UAM 2018, Poznań.

Wiosna Juliana Przybosia,
red. Joanna Grądziel-Wójcik, Agnieszka Kwiatkowska, Wydawnictwo Naukowe UAM 2018, Poznań.

Oblicza obcości. Szkice z filozofii i literatury,
Marek Jedliński, Krzysztof Witczak, Wydawnictwo Epigram 2018, Poznań.

Automobil w pędzie. Studia o futuryzmie i futurystach,
Paweł Graf, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.

Artykuły

  • Cieliczko Małgorzata, Architekstura pustej strony – komunikacyjne znaczenie braku, [w:] Zborník materiálov z 9. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii: Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie, ed. P. Odaloš, Banská Bystrica 2018, s. 99-106.
  • Cieliczko Małgorzata, „Being a dancer is not only a passion” – dance forms in the prose works of Milan Kundera, „Bohemistyka” 2018, nr 2, s. 151-174.

  • Graf Magdalena, Graf Paweł, Nazwa w butonierce – wokół onimii tekstu poetyckiego (na przykładzie poezji Brunona Jasieńskiego), „Onomastica” 2018, t. LXII, nr 1, s. 15-31.
  • Graf Magdalena, Graf Paweł, Roland Barthes i nazwy. Refleksje na marginesie pewnej teorii onomastycznej Marcela Prousta, [w:] Z nazwą w świat. Filologiczna podróż z Profesor Ireną Sarnowską-Giefing, red. M. Graf, P. Graf, W. Hofmański, Poznań 2018, s. 209-220.
  • Graf Paweł, Filologia obrazu. O powieściach-obrazach, czyli nowym doświadczeniu prozy uwikłanej w obrazowość, [w:] Rzeczywistość i jej obrazowe reprezentacje, red. M.T. Kociuba, A. Sajur, Lublin 2018, s. 87-102.
  • Graf Paweł, Problematyka kształtowania (w rozumieniu Augusta Zamoyskiego) odniesiona do multimedialności,„pl.it rassegna italiana di argomenti polacchi” 2018, nr 9, ISSN 2384-9266, s. 28-46.
  • Graf Paweł, Teoria i praktyka postaci literackiej, zderzona z koncepcją konika polnego Bernarda Suitsa, rozegrana w prozie futurystycznej, [w:] Postać w kulturze wizualnej, t. 1: Ujęcia literackie, red. A. Krawczyk-Łaskarzewska, D. Bruszewska-Przytuła,Olsztyn 2018, s. 39-50.
  • Graf Paweł, Powieść zmienia skórę. O prozie futurystycznej, „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia de Cultura” 2018, t. 253, nr 10 (2), s. 173-184.
  • Graf Paweł, Słowacja w polskich przewodnikach turystycznych (analiza dyskursu turystycznego), [w:] Zborník materiálov z 9. medzinárodnej vedeckej konferencie o komunikácii: Synchrónne a diachrónne kontexty jazykovej komunikácie, ed. P. Odaloš, Banská Bystrica 2018, s. 133-140.
  • Graf Paweł, Teoria i praktyka dyskursu turystycznego (na przykładzie Słowacji i Rzymu wpisanych w przewodniki), [w:] Wędrówka, podróż, migracja w języku i kulturze, red. E. Biłas-Pleszak, J. Przyklęk, A. Rejter, K. Sujkowska-Sobisz, Katowice 2018, s. 433-448.
  • Kraskowska Ewa, Kryminał akademicki, „Forum Poetyki” 2018 nr 13
  • Kraskowska Ewa, Po sześćdziesiątce. Autobiograficzna eseistyka feministek drugofalowych, „Autobiografia. Literatura. Kultura. Media” 2018, nr 10, s. 129-140.
  • Kwiatkowska Agnieszka, Julian Przyboś – recenzent zapomnianych? W zb.: Zamieranie pisarzy, red. Monika Ładoń, Grzegorz Olszański, Katowice 2018.
  • Kwiatkowska Agnieszka, Wiosna w archiwum, w zb.: Wiosna Juliana Przybosia, red. Joanna Grądziel-Wójcik, Agnieszka Kwiatkowska, Poznań 2018.